CQ-index

De CQ-index (of CQI of Consumer Quality Index) GGZ & VZ meet kwaliteitsaspecten van de ambulante en klinische geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en verslavingszorg (VZ) vanuit het perspectief van de cliënt.
Na afloop van behandeling krijgen patiënten van GGZ Keizersgracht de mogelijkheid een online vragenlijst in te vullen voor bepaling van de CQI in het Pools. Hiervoor beantwoordt de cliënt dan een lijst met 15 vragen. De uitkomst geeft ons en onze cliënten meer inzicht in de klanttevredenheid.

Scores

De gemeten scores bij de CQI zijn minimaal 1,0 en maximaal 5,0; een waardering van 5,0 is dus de hoogst mogelijke.
GGZ Keizersgracht scoort op de indicatoren ‘Bejegening’, ‘Samen beslissen’, ‘Uitvoering behandeling’ en ‘Informatie behandeling’ gemiddeld als volgt:

Bejegening: 4,8
Samen beslissen: 4,3
Uitvoering behandeling: 4,7
Informatie behandeling: 4,6

Als rapportcijfer (van 1,0 t/m 10,0) voor de behandeling wordt door cliënten in de CQI-vragenlijst gemiddeld een 8,4 gegeven.

(Laatste datum van actualisatie CQI-scores: 09-11-2023)

 

Onze GGZ heeft de Poolse versie de vertaling van de CQI vragenlijst naar het Pools geïnitieerd en de het team van onze GGZ heeft deze vertaling voorbereid. Meer daarover: https://akwaggz.nl/consumer-quality-index-in-engels-en-pools/